Úvod | Souhrnné informace | Dokumenty ke stažení | Fotogalerie
Souhrnné informace o realizovaném projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Registrační číslo | CZ.1.07/1.3.11/02.0011 |
Název projektu | Centrum vzdělávání pro pracovníky ve školství |
Příjemce | Dům dětí a mládeže Sova Cheb |
Datum zahájení realizace | 1.5.2010 |
Datum ukončení realizace | 30.4.2011 |
Partneři projektu | - |
Stručný popis průběhu realizace projektu |
Projekt byl zahájen 1. 5. 2010. Po vybavení nutným materiálem došlo k realizaci vzdělávacích programů pro vedoucí pracovníky ve školství a pro pedagogické pracovníky v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.Pro vedoucí pracovníky byly určeny zejména vzdělávací programy „Ředitelův nápovědník“ a Projektové řízení. Pro pedagogické pracovníky škol a školských zařízení byly realizovány vzdělávací programy z různých zaměřené na různé oblasti vzdělávání dětí a mládeže:- psychologická a pedagogická diagnostika (a její využití v praxi),- dopravní výchova ve škole,- BOZP zaměřená na školní praxi a na tělesnou výchovu,- geografie (naučné stezky Karlovarského kraje),- výtvarná výchova zaměřená na osvědčené a netradiční techniky (keramika, výroba ručního papíru, práce s kůží).Těchto vzdělávacích programů se během realizace projektu zúčastnilo celkem 351 vedoucích a pedagogických pracovníků.
Na závěr projektu byla uspořádána konference, na níž byl zhodnocen přínos projektu pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v karlovarském regionu. Podněty a připomínky z konference budou využity pro vzdělávací aktivity v dalším období. Na základě připomínek účastníků vzdělávacích programů bylo zpracováno 7 metodických listů pro potřeby škol a školských zařízení. Dále byly předloženy inovované návrhy na akreditaci vzdělávacích programů Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Tyto návrhy byly akceptovány a na závěr projektu byla akreditace bez připomínek udělena všem sedmi návrhům. |
Dosažené cíle projektu
Hlavním cílem projektu bylo vytvoření Centra vzdělávání pracovníků ve školství, z důvodu podpory zkvalitňování systému vzdělávání vedoucích pracovníků a pedagogických pracovníků škol a školských zařízení zejména v Chebském regionu.Projekt naplnil stanovené specifické cíle, jako jsou podpora zvýšení profesních kompetencí, zvýšení dostupnosti, kvality a atraktivity DVPP, zajištění časové a dojezdové dostupnosti, komplexnost vzdělávacích služeb.Vytvořením Centra vzdělávání pracovníků ve školství při DDM Sova Cheb, realizací všech plánovaných vzdělávacích programů, vytvořením metodických listů a inovovanou akreditací vzdělávacích programů byly naplněny cíle vycházející z Dlouhodobého záměru rozvoje vzdělávání v Karlovarském kraji. |
Zpětná vazba od cílových skupin |
Během realizace projektu docházelo frekventanty k připomínkování obsahové stránky vzdělávacích programů. Tato zpětná vazba se stala jedním ze základů vyhodnocení vzdělávacích aktivit a cennými podněty podstatně napomohla při přípravě metodických listů a k inovaci podkladů určených k zaslání akreditační komisi MŠMT ČR. |
Dosažené hodnoty monitorovacích ukazatelů | ||
Název ukazatele |
Plánovaná hodnota | Dosažená hodnota |
Počet nově vytvořených / inovovaných produktů |
1 |
1 |
Počet podpořených osob – celkem |
150 |
351 |
Počet úspěšně podpořených osob |
140 |
351 |
Publicita projektu
Publicita a informovanost o projektu byla zajišťována tak, že školám a školským zařízením byly rozeslány nabídkové listy ke každému vzdělávacímu programu.Na vlastní webové stránce (www.ddmcheb.cz) byly zveřejněny základní údaje o projektu a o Operačním programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.Na vchodech do obou budov, v nichž probíhají vzdělávací programy, jsou informační tabulky o projektu.V souladu s manuálem vizuální identity jsou označeny příslušnými logy písemnosti projektu, vybavení projektu (hmotný majetek) a propagační předměty (propisovačky, bloky, desky na písemnosti, závěsné šňůrky) a při realizaci vzdělávacích programů (vlaječky).Účastníci vzdělávacích programů obdrželi osvědčení o absolvování vzdělávacích programů a metodické materiály s označením dle pravidel vizuální identity projektu.Publicita a informovanost o projektu byla zajišťována také na závěrečné konferenci k výsledkům a průběhu projektu. | |
Webové stránky projektu |
www.ddmcheb.czodkaz Centrum vzdělávání pracovníků ve školství |
Udržitelnost projektu
V rámci udržitelnosti projektu budou nadále realizovány vzdělávací programy v souladu s aktuálními potřebami DVPP v regionu. K tomu budou nadále sbírány a vyhodnocovány informace z MŠMT ČR, ze škol a školských zařízení, které tento proces pomohou zkvalitňovat a inovovat. |
Problémy při realizaci |
1. Zdlouhavý proces při předání finančních prostředků z účtu města Cheb na účet DDM Sova Cheb (schvalováno zastupitelstvem města jako rozpočtová změna).2. Nevhodně zvolený začátek projektu, čímž vznikly potíže při plynulosti jeho realizace. |
Horizontální témata |
|
Rovné příležitosti |
|
Projekt byl nediskriminační a naplnil zásady rovných příležitostí, neboť do projektu se mohl zapojit každý pedagogický pracovník bez rozdílu pohlaví, sociálního postavení, národnosti či zdravotního stavu.Výstupy může využívat každý pedagogický pracovník škol a školských zařízení. | |
Udržitelný rozvoj |
|
Projekt svou podstatou vytvořil podmínky pro vlastní udržitelnost. Jeho výstupy (metodické listy, nově akreditované vzdělávací programy) mají dlouhodobou hodnotu přesahující jeho trvání. Cílové skupiny je mohou dlouhodobě využívat a tím nadále přispívat k naplňování cílů projektu. Projekt po svém skončení generuje minimální náklady na údržbu. |
Výstupy/produkty projektu |
||||
Typ |
Název |
Stručný popis |
Dostupnost |
|
1 |
Metodický list |
BOZP ve školní praxi |
Ochrana zdraví žáka při výuce a při mimoškolních aktivitách, odpovědnost učitele MŠ, ZŠ a SŠ za bezpečnost žáků |
www.ddmcheb.cz |
2 |
Metodický list |
Učitel Tv mezi paragrafy |
Ochrana zdraví žáka v hodinách Tv, odpovědnost učitele ZŠ a SŠ za bezpečnost žáků |
www.ddmcheb.cz |
3 |
Metodický list |
Základy keramiky |
Postup zpracování keramického výrobku (např. příprava materiálu, hrnčířský kruh, glazování, vypálení) |
www.ddmcheb.cz |
4 |
Metodický list |
Dopravní výchova |
Dopravní výchova ve školní praxi |
www.ddmcheb.cz |
5 |
Metodický list |
Psychologická diagnostika |
Možnosti využití psychologické diagnostiky v pedagogické praxi |
www.ddmcheb.cz |
6 |
Metodický list |
Výroba ručního papíru |
Postup zpracování ručního papíru, barvení a výroba ozdobných předmětů |
www.ddmcheb.cz |
7 |
Metodický list |
Naučné stezky |
Naučné stezky Karlovarského kraje vhodné pro výlety a exkurze žáků ZŠ a SŠ |
www.ddmcheb.cz |